2014. március 17., hétfő

március 17. az első csajnap.

megérkeztem. már voltak lányok. szocmunkások és kliensek. virág bemutatott. közölte: vegyüljek el. (?!) kiraktam az asztalra a mintaalbumomat. átnéztek rajtam. az egyik szocmunkás csajjal végignéztük az albumot. beszélgettünk. aztán jött ő. az első: egy idősebb csaj. csinálunk interjút? ?!.....hennát? mit? hennát! én azért vagyok itt. jó azt is. de interjút. kiderült camillel akar „interjúzni”. mert szereti. az interjút. szeret beszélni. camille jön. széles mosollyal. a csaj előveszi a táskájából a pici bársony zsákot és óvatosan a kezébe csúsztatja belőle a rózsafüzért. camille-nek mutatja. aztán megbeszélik hogy egy cigi után „interjúznak”. addig végignézzük a hennamintákat. kiválaszt egyet. megcsinálod nekem? meg. mennyi időd van? ráérek. mert ez idő. míg megcsinálom aztán még száradnia kell. ráérek. sebes a kézfeje.


jön camille és rami. rami fordít. mert camille kanadai kriminológus hallgató. a képeiből nőnapkor kiállítás volt. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151874612946841.1073741836.361336591840&type=1 a csajt a kiállítás képeiről kérdezik.  mi jut eszébe. itt azért búvik meg a lány, mert szégyenli, hogy drogozik. ez az élet. itt. az utcán. lefotózhatlak? (orsi) csak a karod! nyugodtan. akár az arcom is. 25 éve drogozom. ma már nem szégyenlem. igen ezeken a képen…..tudod milyen címet adtak neki a csajok? nem. a segítség. igen. tudom. én sem tudom magamnak szúrni. ki segít? (camille) a társak. lehet tudni, hogy hogy kik? egy lány. kisgyereke van. ő nem drogozik. segít szúrni. néha szerez nekem tiszta tűt. te hányszor szúrsz egy tűvel? (camille) kétszer…négyszer. mért nem jössz cserélni? nem érek rá! dolgozok. csinálok ezt-azt. takarítok. igen ez a tükrös kép….ez arról szól, hogy ha szúr az ember másnak látja magát a tükörben. az arcát. megváltozol. teljesen. milyen leszel? (camille) félek. megijedek. más lesz az arcom. tudom. ha szúrok az kemény. nagyon szar. hallucinálok. bogarakat. hogy másznak. és mindentől megijedek. ha hangosan szólnál, nagyon megijednék. talán szívinkfartusst kapnék. mindig rossz? (camille) mindig. akkor mért? nem mindig. de ez az új….zene, ugye? így hívják. benzon. ettől látok mindenfélét. jajj de szép lett. köszönöm! 


akkor a másik kezemre is, jó? rami lefordítja camille-nek. röhögünk. ha egy üzlet beindul? ez egy jó árukapcsolás. hennázom. camille elé teszi a képeket. és ő mesél. festem a másik kezét is. 


jönnek újabb lányok. elmennek mellettem. ruháért jöttek. ez mi? tetkó? nem. henna. szeretnél? nem. dehogy. én félek a tűtől. te?! én félek a tűtől. de ez nem tű! nem fáj. csönd. aztán röhögés. ketten jönnek. hangosak. vigyorognak. az egyik csaj azonnal leül a számítógéphez. kékszemű. magas. ruhája piszkos. büdös. vidám. nézd orsi mit kaptam. piros plüss ördög himbálózik. kitől? a csajodtól? a PASIMTÓL…. bocs. a pasidtól. kibékültetek? igen. mikor? ma. és volt nagy beszélgetés? aha. új szabályok? nincsenek szabályok. a másik lány pici. fiús. nagyonrövidhajú. beesett arcú. nagyon dühösen lecsap egy zacsit az asztalra. meginn csak hatot! mindig hatot. nézem másnak mindig többet. ne balhézz. (ági) ez nem tű. (virág) ez szűrő. nemá ez tű. virág kibont egy steril tűt. kibontja a szűrőt. összedugja. csöndben. ez a szűrő. itt beszúrod a tűt. ezen keresztül szívod fel. ez szűrő. fúj a szél. ne bosszants. ilyenkor ingerültebb vagyok. gyere az ablakhoz és mond az adatokat. nem megyek. bejön egy lány. talán az anyjával. utána nyomul a pasi. már hárman vannak az ajtónál belülről. vedd el a kezed. csajnap van. nem jöhetsz be. mindjárt viszi a tűt. nyugodj le. le kell számolni. vedd el a kezed. (ági) a fiú üvölt. hozd már a tűt! a kiscsaj tök blazírt. odafordul hozzám. ez mi? tetkó? nem. henna. én is akarok ilyet. rendben. majd. rendben. itt leszek jövő hétfőn is. a pasi ordít. legalább vizet adjatok! tudod, hogy nem adhatok. majd valamelyik csaj visz ki neked. végeznek. indulnak ki. ági a kiscsaj kezébe nyom egy pohár szódát. az ajtóból hosszan néznek utánuk. felhördülnek. a fiú az ajtótól két méterre az utcán lövi be magát. tiszta vér az alkarja. ajtót becsukják. csönd van. a két lány eloldalog. a zenét úgyhagyják. csak a romadiszkó zakatol. jön a következő csaj. középkorú. valamikor jócsaj. szőke. camille és rami megszólítják. szeretnénk beszélgetni. lehet? ha ráérsz. jövő hétfő? ok. ez mi? henna. szeretnék ilyet. most ráérsz? igen. akkor kihennázlak. addig beszélgess camille-el. gyorsan választ mintát. ha ráérsz, nézd végig. ok. azt szeretném. szép. egyszerű. nem? de. nagyon szép. volt már hennád? igen. hol csinálták? egy indiai nő egy mecsetben. tényleg? aha. tudod ez milyen minta? esküvői. igen? tudod hogy szoktál csinálni? a fiús házhoz viszik a menyasszonyt és egy napig de van hogy egy hétig festik a fiú rokonai. az esküvőre. 


azt bírnám. neked volt esküvőd? majdnem. egyszer. aztán megijedtem. mitől? a pasitól. szíriából jött. azt mondta ha hozzámegyek hazavisz. de akkor nem jöhetek vissza. soha. igen. 16 évig éltem vele. két fiam van. a vallást is felvettem. jártam mecsetbe is. most is jársz? nem. de az egyik fiam még mindig. a másik az drogos. milyen szép az a ruha. nekem is volt ilyen. hordtam én ilyen indiai ruhát. nagyon szépek voltak. színesek? volt színes is. meg fekete. de az is szép volt. szeretted hordani? igen. ez egy nyilatkozat. bele egyezel hogy a beszélgetést felvegyük? aláírod? jó a kódod is. (rami) aláírom a rendes nevem. szépen írsz. biztosan szépen hennáznál. igen? szeretném megtanulni. azért vagyok itt. megtanítasz? meg. de most kapsz egy szép mintát. jövő héten kezdjük jó? jó. nagyon örülök. tényleg megtanítasz? tényleg. itt ez a képsorozat. mi jut róla az eszedbe? ezt camille-nek csináltál a csajok. kik? a drogosok? nem. a csajnapos csajok. mért ők? nem nekik kellett volna. a drogosoknak. ők is csináltak. erről nem tudok mit mondani. ezek? ékszerek. mi közük ehhez? monnyuk ettől az új cucctól meg vannak örülve. mindent megvesznek mert azt hiszik arany. a zenétől. a benzontól. totál kattognak. tudom. a fiam is ezt tolja. de ő most nem jöhet ide, mert betörte az ablakot itt a magdolnában. ki van tiltva egy évre. én jövök neki tűért. ez szörnyű. erre nincs törvény. otthon kattog, én meg nézzem végig, ahogy meghal a gyerekem. már kétszer ült. mennyi időt ült? egyszer 8 hónapot aztán egy év hat hónapot. mikor szabadult? hat hónapja. bent drogozott? nem. kijött. fél órát bírt ki. meghülyülnek tőle. itt ez a kép. ez az élet a nyolc kerben. az elhajított cipők. az enyém is lecseréli egy éjszaka háromszor. ettől a szartól négy nap négy éjszaka csak mennek. jó hogy fáj a lába. nézd. ezen a képen a fiam van. komolyan. mutasd? az a nagy. magas. ahogy ő megjelenik az utcán jön a rendőrkisbusz. ha be van állva? áááá, ha nincs, már akkor is. ugye ági? komolyan. szerintem ezt direkt csinálják. hogy kiszórják itt a szar cuccot. had hulljon a nyócker. nem? 




ez gyönyörű lett. mióta hennázol? két éve. és ilyen gyönyörűen csinálod? elviszlek a mecsetbe, hogy csinálj az indiai csajoknak. ők csináljanak maguknak. én nektek csinálok. ez gyönyörű. megtanítod? meg. nagyon örülök, hogy megismertelek. megmutatom az utcán. ezt nekik is látniuk kell. köszönöm szépen. hétfőn jövök. csinálhatok egy képet a karodról az albumomba? persze. várj. segítek a kabáttal. legalább a válladra vedd fel. nincs hideg. köszi. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése