2014. augusztus 25., hétfő

Az utolsó csajnap a nyolcban

igyekeztem, hogy a kezdésre pont ott legyek. az utolsó csajnapon már nyitáskor tele a szoba. ma mindent kiszórnak a lányok. a ruhaturkáló mellett most vihetnek konyhai felszereléseket, ágyneműket is. ma minden szocmunkás lány itt van aki a csajnapokon eddig váltott műszakban dolgozott. (Ági, Camille, Gabi, Katinka, Kriszti, Loretta, Mimi, Orsi, Rami, Vali, Virág)
hozom a holmim. a turkáló lányok közt meglátom hennás barátnőmet. eddig legtöbbet ő festettem és a legtöbbet vele beszélgettem. megsimítom a hátát. szia. mi újság? nem vesz észre. nagy a nyüzsi. az ablak mellé ülök. kirakom az ajándék medálokat.
az a lány penderül elém, akit az első alkalommal festettem. fiai drogosok. nekik jár be tűért. szír pasija volt. ismeri a hennát töviről hegyire. nagyon örültem neki. jókedve van. szia. tudod mit? szeretnék egy hennát! de jó. gyere válasszunk mintát. lapozgatja a füzetet. rábök egy szép dekoltázsra festett mintára. ezt szeretném. gyere akkor közelebb ülök. emeld fel a fejed. emlékszel hogy az első csajnapon festettelek először? és most az utolsón…igen emlékszem. de nem utoljára. remélem. le vagy fogyva. ááá. belehalok dzsidzsibe. mi van vele? meg fog halni. nézd szegényt. a cserepult felé bök a fejével. ott áll hennás barátnőm. kisírt szemmel ácsorog. ketten-hárman állnak mellette. sutyorognak, simogatják a hátát. görnyedten áll, feje lehajtva. jézusom. mi történt? meghalt a pasija. tegnap. a kórházban. őszinte részvétem! kiáltja oda. felnéz. hálásan bólint. meg sem tudok szólalni. Virág az asztalhoz lép. felkap egy gyertyát. meggyújtja. ezt most M. pasijáért gyújtjuk. lányok. tegyetek be valami számot. őszinte részvétünk. 
a szomorú számot hallgatva folytatjuk a festést. Visszatérek a festéshez. kérlek ne mondj ilyet. nem hal meg a fiad. de. le van fogyva. hát mit csináljak? nem rakhatom ki a saját fiam a lakásból. ha látnád. vége van. nem is tudom mi lesz. ha már ide nem tudok jönni. van még a tűcsere a hollánban. tudod? tudom. de ide szerettem bejárni hozzátok. ti megértetek engem. meg a többi anyát. ne aggódj. valami lesz. remélem. kész. lefényképezem hogy lásd. nézd! 
ez gyönyörű. nagyon köszönöm. gyöngyi! nagyon örülök, hogy megismerhettelek. hadd öleljelek meg! gyere! remélem még találkozunk. vigyázz magadra. figyelj magadra. egyél kicsit többet. és válassz egyet a medálok közül. nektek készítettem hogy emlékezzetek a hennázásokra. ezt választom. nagyon köszönöm. írsz az emlékfüzetbe nekünk? írok hát! hol van? itt.
szia. kaphatok hennát? egy fiatal, zöldszemű világosbarna hajú csaj áll előttem. persze. gyere. már régóta nézem ahogy itt hennázol. most akkor én is kérek egyet. választasz mintát? neeem. én rádbízom. de jó ezt hallani. ígérem tetszeni fog. biztosan. figyu. szól egy másik csajhoz. kibontanád nekem ezt a kólát? most nem tudom, mert hennázzák a kezem! aztán szürcsöli a kólát dobozból.lassan, kényeskedő hangon kérdezi: ezt nehééz csinálnii? olyaan egyszerűűnek tűűnik. nem. nem tudom. régóta és sokat festek. olyan mintha mézeskalácsot díszítenél. aha. nem szoktam. milyen széépen csináálod! van hozzáá türelmeed! figyuu. ide az aljára írjál már oda egy K betűűt! kinek a neve kezdőbetűje? a fiamé! mennyi idős? öt éves. az én fiam is öt éves. ez egy jó korszak. szeretem. van dumája mi? be nem áll a száája. és rossz. de bírsz vele, nem? persze. hallgat rám. így jó lesz? aha és csillámozzad is légyszii. ok. persze. kopogtatnak. ajtó nyílik az ő pasija ordít be. gyere már! jóóó megyeek! pont kész letteem! 
             
válassz egy medált te is. jajj de széépek! nehééz választanii. ez lesz! ok. akkor szia. még az ajtóban felkiált. jajj de hülye vagyok. lányook, ezt nekteek hoztaam! egy tábla csokit nyújt felém a pulton keresztül. elveszem. átadom. 
az első vendégem is menni készül. mielőtt kipenderül az utcára még visszakiált. gyöngyi megfested a barátnőmet is? és egy szép fekete hajú lányt tuszkol be az ajtón. persze. gyere. jön. szép arcú. gyönyörű haja van. lehet ilyet? persze. gyere válassz valamit. nézegetni kezdi a mintafüzetet. közben odakiáltok a cserepultnál még mindig bánatosan álldogáló barátosnémnak. szia. gyere. hoztam neked valamit és oda szeretném adni. mosolyogni próbál. odajön. őszinte részvétem. válassz. elé tartom a medálokat. ezeket a hennázásaink emlékére csináltam nektek. melyik tetszik? kiválasztja az egyiket és a markába szorítja. én is készültem mára. mondja halkan. nem értem. lehajol és feltűri a nadrágja szárát. a lábán gyönyörű hennaminta kanyarog a bokájától a térdéig. ez gyönyörű. mivel csináltad? szemceruzával. lefényképezhetem? persze. 
hennázzunk? sietsz? nem. nyugodtan hennázd ki a csajt. leülök. megvárom. ok. biztos? aha. a minta közben meglett. ilyesmit szeretnék. visszafordulok a csajhoz, ok. ilyesmit? igen. rád bízom. köszönöm. és hová szeretnéd? szégyenlősen felhúzza a nadrágja szárát. ide.. mert olyan csúnya a lábam. én nem látok rajta semmi csúnyát. mire gondolsz? hát ezek a fehér foltok. pigmenthiány. és? az nem csúnya. különleges. és ha ide festesz nekem hennát akkor szép lesz a lábam. és végre felvehetek szoknyát. rendben. nem is tudom mikor volt rajtam utoljára szoknya. pedig szerintem észre se venné más. na add a lábad. kezdjük. és te itt szoktál festeni? igen. nem szoktál ide járni? nem. én nem vagyok drogos. nem csak drogos lányok szoktak ide bejönni. nem tudtam. itt a környéken mindenki drogozik. és te hogyhogy nem? fúj. utálom. soha még csak ki sem próbáltam. nem dohányzom. nem iszom. ühüm. szuper vagy. mivel foglalkozol? egy beteg agysérült kisfiúra és a testvéreire vigyázok. megkeresett az apjuk. mert ismert engem. megkérdezte. hogy vállalnám-e. és én igent mondtam. már 5 éve vagyok a gyerekek mellett. szereted csinálni? nagyon. van gyereked? három lányom van. már nagyok. férjnél vagy? a férjed mit fog szólni? elváltam. elhagytam. soha se szerettem. idősebb volt nálam. nem bánt velem jól. addig amíg nem volt munkám addig nem tudtam eljönni. de most egyedül bérlek egy lakást. a lányaim tanulnak. a legnagyobb már dolgozik. és szerelmed van? nincs. nem is kell pasi. mind szépeket mond az elején. aztán meg csak cseléd az ember mellettük. mennek. fűvel-fával kefélnek. elhagytam. bátor vagy. ááá. de. bátor vagy. eltartod magad és a lányaid. ez nagyon nagy szó. miközben beszélgettünk Loretta odaszól nekem az asztal túloldaláról. Gyöngyi ez szerintem neked szólt! mi? kapom fel a fejem. M elment. hennás barátnőm elment. komolyan? nemá! beszélni se tudtunk. mit mondott? hogy viszlát hennás barátnőm! elszorul a torkom. visszatérek a festéshez. befejeztem minkét lábát közben. 
gyönyörködik bennük. meg sem tud szólalni. ez olyan szép! hogy hívnak? Gyöngyvér vagyok. akkor kérlek ide a kezemre írd légyszi a nevedet, hogy mindenki lássa hogy te festetted azt a szépet a lábamon. de aranyos vagy. általában a lányok gyerekeinek vagy a szerelmeiknek a nevét szoktam festeni. a saját nevemet még sohasem festettem. nekem fontos! én büszkén fogom viselni. az alkarjára írom a nevem. kicsit körbecifrázom. 
nagyon köszönöm. gyönyörű. megyek megmutatom a lányaimnak. szia. kimegy az utcára. szusszanok egyet. felnézek. sokan vagyunk. nagyon. talpalatnyi hely sincs. beszélgetnek. turkálnak a ruhák és a konyhai eszközök közt. zene szól. nyílik az ajtó. az előbbi lány kiált be. itt a lányom. neki is festesz egyet? persze. gyere. a lánynak derékig érő hosszú gyönyörű haja van. nagyon csinos. tartja a karját. a nevemet szeretném és virágokat. mint ahogy anyunak. rendben. bokáig rózsaszín-feketében van. a lábán viszont egy szuper világoskék retro szandál. mindenki megcsodálja. büszkén meséli, hogy leárazáson vette. megdicsérem a gyönyörű hosszú haját. az arcomba néz. köszi. neked pedig gyönyörűek a fogaid. szabályosak. fehérek. szépek. bezzeg az enyémek. köszi. mi bajod a fogaiddal? csálék. felnézek. kicsi fogai vannak kis résekkel. de nem csálék. ezekkel a fogakkal nincs semmi baj. úgy ahogy vagy csodásan nézel ki. és most a hennád is lett méginkább! arra gondoltam, hogy fekete és rózsaszínű csillámot fogok használni. mit szólsz? az király! kicsillámozom. 
nagyon köszi. felpattan. szia. már be is csukódott az ajtó. az asztal túloldaláról egy nagydarab fogatlan csaj odadörmög. a kiscsaj még belefér? az órára nézek. háromnegyed hat. na jó. egy kis mintát. akkó mennyé! taszigálja felém a kislányt. Virág odalép. ki ez a lány? a lányod? van már 14 éves? itt tudod, hogy nem lehet 14 évesnél fiatalabb csaj. 12 évesnek nézlek. na jó. hány 14 évesnél fiatalabbat festettél ma? ő lesz az egyetlen. najó. gyöngyi. mindjárt zárunk. ok. a kislány odatartja a kezét. gyorsan a kezére festek egy kis kacskaringós mintát, kicsillámozom. 
közben a lányok már pakolnak körülöttünk. mire végzek már kész is lesznek. a kislány megköszöni és megy. mindenki indul kifelé. nagy köszönések. kint az ajtó előtt hangoskodás. a fiúk kiabálnak hogy megvárnak odakinn. hennázzak nekik is. Virág az ajtóban áll és elküldi őket. becsukja az ajtót. elcsöndesedik a szoba. üveget bontunk. kitöltjük műanyag poharakba. Virág köszörüli a torkát de semmit sem tud mondani. felemeli a poharát és elkurjantja magát: a hétvégén bulizunk! 
 

 
lapozgatom az emlék füzetet. facsarodik mindenem. kimegyünk az utcára. a csajnapos tábla lekerül. utoljára. 

részletek az emlékfüzetből:
 

 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése